Reklamácia
Reklamácia
Informácie k získaniu osobných údajov podľa ust. § 19 zákona č.18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov, a čl.13 Nariadenia Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679
- Účelom tejto informačnej povinnosti je informovať dotknuté osoby o zákonom stanovených informáciách, ktoré je povinný Prevádzkovateľ poskytnúť dotknutej osobe pri každom spracúvaní osobných údajov o tejto osobe.
- Účelom tejto informačnej povinnosti, je preukázať, že spracúvanie osobných údajov Prevádzkovateľom sa vykonáva v súlade s aktuálne platnou právnou úpravou.
PREVÁDZKOVATEĽ:
Obchodné meno: Q – TREND, s.r.o.
Sídlo: Tallerova 4, 811 02 Bratislava – mestská časť Staré Mesto
Prevádzkareň: Radlinského 17, 052 01 Spišská Nová Ves
Právna forma: Spoločnosť s ručením obmedzeným
Registrácia: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 179025/B
IČO: 36 310 409
Kontaktné údaje Prevádzkovateľa:
Tel: +421 911 949 022
Email: info@q-trend.sk
Doručovacia adresa: Radlinského 17, 052 01 Spišská Nové Ves
Zástupca Prevádzkovateľa: Nie je vymenovaný
Zodpovedná osoba: Prevádzkovateľ nemá povinnosť zodpovednú osobu ustanoviť
Spoločný Prevádzkovateľ: Nie je vymenovaný
Účel spracúvania osobných údajov:
- Vybavenie reklamácie zakúpeného tovaru, poskytnutie primeraného riešenia v prípade, že tovar má vady alebo nevyhovuje dohodnutým špecifikáciám, informovanie zákazníka o priebehu reklamačného procesu, zabezpečenie spokojnosti zákazníka s vybavením reklamácie a zaznamenávania potrebnej komunikácie a udržiavania s tým súvisiacich zákonných evidencií.
- Zabezpečenie právneho zastúpenia a reprezentácie záujmov spotrebiteľa, umožnenie spotrebiteľovi komunikovať a jednať s predajcom prostredníctvom zmocnenej osoby.
- Poskytovanie dôkazov alebo svedectiev na podporu reklamačného procesu, zabezpečenie transparentnosti a objektívnosti pri riešení reklamácií.
Dotknuté osoby alebo kategória dotknutých osôb:
- Fyzická soba, ktorá zakúpila tovar alebo službu a vznáša nároky z titulu záruky na tovar alebo službu alebo nesplnenia zmluvných podmienok.
- Zástupca osoby, ktorá zakúpila tovar alebo službu a vznáša nároky z titulu záruky alebo nesplnenia zmluvných podmienok, právny zástupca alebo iná osoba poverená osoba, ktorá koná v jeho mene v súvislosti s reklamáciou.
- Fyzická soba uvedená v reklamačnom procese (akákoľvek iná osoba, ktorá je zahrnutá v dokumentácii alebo komunikácii týkajúcej sa reklamácie, ako sú svedkovia alebo spolupracovníci predajcu, ktorí môžu byť zapojení do riešenia reklamácie).
Kategória osobných údajov:
Bežné osobné údaje potrebné na plnenie zákonných povinností.
Zoznam alebo rozsah osobných údajov:
- Meno a priezvisko, identifikačné údaje pre zastúpenie (napríklad plná moc), kontaktné údaje (adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa) (ak sú relevantné), ďalšie osobné údaje zistené alebo predložené v priebehu vybavovania reklamácii.
- Meno a priezvisko, identifikačné údaje pre zastúpenie (napríklad plná moc), kontaktné údaje (adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa) (ak sú relevantné), ďalšie osobné údaje zistené alebo predložené v priebehu vybavovania reklamácii.
- Meno a priezvisko, kontaktné údaje (adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ak sú relevantné), ďalšie údaje týkajúce sa účasti v reklamačnom procese (ako svedok alebo spolupracovník predajcu), ďalšie osobné údaje zistené alebo predložené v priebehu vybavovania reklamácii.
Právny základ spracúvania osobných údajov:
Zákonnosť spracúvania osobných údajov:
Čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR - plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby, - podľa § 13 ods. 1 písm. b) ZOOÚ.
Čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR - podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná (zákonná povinnosť Prevádzkovateľa).
Zákonná povinnosť spracúvania osobných údajov:
Občiansky zákonník – Zákon č. 40/1964 Zb., ktorý obsahuje všeobecné ustanovenia týkajúce sa zmluvných vzťahov, vrátane záruk a zodpovednosti za vady tovaru.
Obchodný zákonník - Zákon č. 513/1991 Zb., ktorý upravuje obchodné záväzkové vzťahy, vrátane práv a povinností zmluvných strán pri reklamácii tovaru a zodpovednosti za vady.
Príjemcovia alebo kategórie príjemcov, ktorým budú osobné údaje poskytnuté:
- Sprostredkovateľ podľa Nariadenia GDPR: poskytovateľ účtovných služieb,
- Dodávateľ alebo výrobca: riešenie reklamácie priamo s výrobcom alebo dodávateľom výrobku.
- Advokát alebo právny zástupca: právne spory súvisiace s reklamáciami.
- Regulačné a dozorné orgány: vyžadované právnymi predpismi.
- Finančné inštitúcie: spracovanie platobných transakcií alebo vrátenie peňazí.
- Externé poradenské firmy: konzultácie ohľadom reklamácie alebo zákazníckeho servisu.
- Poskytovateľ platobnej brány: overenie platby a spracovanie transakcie.
- Doručovateľ tovaru: doručenie tovaru na určenú adresu.
- IT služby a hostingové služby: technická podpora a údržba e-shopu.
- Poskytovateľ telefónnych služieb, dátových služieb.
- Poskytovateľ platformy pre e-mailovú komunikáciu.
Iný oprávnený subjekt:
Oprávnený subjekt podľa § 13 ods. 1 písm. c) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a GDPR, zahŕňa:
- Kontrolné a dozorné orgány: Orgány, vrátane Úradu na ochranu osobných údajov, ktoré môžu vyžadovať prístup k osobným údajom pre kontrolné a dozorné úlohy.
- Súdy a orgány trestného konania: Majú prístup k osobným údajom v rozsahu potrebnom pre vyšetrovania, súdne konania a právne procesy.
- Slovenská obchodná inšpekcia: Orgán dozoru nad spotrebiteľskou legislatívou, oprávnený vykonávať kontrolu osobných údajov.
- Iné zákonom oprávnené subjekty: Štátne a verejné inštitúcie s právomocou spracúvať osobné údaje na základe zákona, ako napr. daňové úrady a sociálne zabezpečenia.
- do tretích krajín: Osobné údaje sa do tretích krajín neposkytujú,
- do medzinárodných organizácií: Osobné údaje sa do medzinárodných organizácií neposkytujú.
Zverejňovanie osobných údajov:
Osobné údaje sa nezverejňujú.
Oprávnený záujem prevádzkovateľa (podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR):
Prevádzkovateľ spracúvanie osobných údajov na základe oprávnených záujmov nevykonáva.
Doba uchovávania osobných údajov / kritérium jej určenia:
Osobné údaje sa budú spracúvať iba počas nevyhnutného času na dosiahnutie účelu spracúvania v súlade so zákonnými požiadavkami a postupmi týkajúcimi sa reklamácie. Po uplynutí tejto doby budú údaje bezpečne vymazané alebo anonymizované, pokiaľ nie sú potrebné na iné právne účely alebo na plnenie právnych povinností predávajúceho v súvislosti s reklamáciou
Prevádzkovateľ sa zaväzuje dodržiavať zásady spracúvania osobných údajov, ktoré zahŕňajú:
- Osobné údaje poskytnuté dotknutou osobou budú spracúvané iba v rozsahu nevyhnutnom na dosiahnutie stanovených účelov. V prípade, že účel spracúvania osobných údajov odpadne, tieto údaje budú bezodkladne vymazané.
- Prevádzkovateľ pravidelne reviduje uchovávané osobné údaje, aby zabezpečil, že ich uchovávanie je naďalej opodstatnené. Údaje, ktoré už nie sú potrebné alebo ktorých doba uchovávania uplynula, budú bezpečne vymazané alebo anonymizované.
- Dotknutá osoba bude informovaná o novom účele a právnom základe spracúvania osobných údajov, ak dôjde k zmene pôvodne stanoveného účelu. Tým sa zabezpečí, že všetky zmeny v spracúvaní údajov budú pre dotknuté osoby plne transparentné.
- Osobné údaje budú spracúvané len na vymedzený a oprávnený účel a nebudú ďalej spracúvané spôsobom nezlučiteľným s týmto účelom.
- Osobné údaje musia byť správne a aktualizované. Prevádzkovateľ zabezpečí opravu nesprávnych údajov bezodkladne po tom, čo sa o nesprávnosti dozvie.
- Osobné údaje budú chránené pred neoprávneným prístupom, spracovaním, zničením alebo stratou. Prevádzkovateľ je povinný nahlásiť závažné incidenty príslušnému úradu.
- Prevádzkovateľ je zodpovedný za dodržiavanie zásad spracúvania osobných údajov a musí byť schopný preukázať súlad s týmito zásadami na požiadanie úradu.
Technické a organizačné bezpečnostné opatrenia:
Prevádzkovateľ implementoval rozsiahle organizačné a technické opatrenia na ochranu osobných údajov, ktoré sú detailne zdokumentované v interných predpisoch. Tieto opatrenia pokrývajú fyzickú a objektovú bezpečnosť, informačnú bezpečnosť, šifrovú ochranu informácií, personálnu a administratívnu bezpečnosť, ako aj ochranu citlivých informácií. Sú navrhnuté tak, aby efektívne predchádzali neoprávnenému prístupu a zabezpečovali komplexnú ochranu osobných údajov v rámci organizácie. Realizácia týchto opatrení sa riadi presne definovanými právomocami a povinnosťami, ktoré sú uvedené v bezpečnostnej politike prevádzkovateľa.
Poučenie o forme požiadavky na poskytnutie osobných údajov od dotknutých osôb:
Spracúvanie osobných údajov je potrebné na splnenie zákonných povinností, ktoré sú na Prevádzkovateľa uložené, napríklad v súlade s Obchodným zákonníkom alebo inými relevantnými právnymi predpismi upravujúcimi reklamačné procesy a je tiež nevyhnutné pre plnenie zmluvy medzi dotknutou osobou (zákazníkom) a Prevádzkovateľom (obchodníkom), v ktorej sa dotknutá osoba zaviazala poskytnúť svoje osobné údaje na účely reklamácie. Bez poskytnutia potrebných osobných údajov, ako sú kontaktné informácie a údaje týkajúce sa nákupu, nie je možné reklamáciu riadne vybaviť.
Informácie o existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania:
Prevádzkovateľ vyhlasuje, že na základe získaných osobných údajov nedochádza k automatizovanému individuálnemu rozhodovaniu vrátane profilovania.
Poučenie o PRÁVACH Dotknutých osôb:
Prevádzkovateľ týmto dáva dotknutým osobám na vedomie, a zároveň sa vyhlasuje, že dotknutým osobám priznáva tieto práva:
- Právo na prístup – možnosť získať potvrdenie o tom, či sú vaše údaje spracúvané, a prístup k týmto údajom.
- Právo na opravu – možnosť opraviť alebo doplniť vaše osobné údaje, ktoré sú nesprávne alebo neúplné.
- Právo na výmaz (právo byť zabudnutý) – možnosť požiadať o výmaz vašich osobných údajov, ak nie sú už potrebné alebo ak odvoláte súhlas.
- Právo na obmedzenie spracúvania – možnosť požiadať o obmedzenie spracúvania vašich údajov.
- Právo na prenosnosť – možnosť získať vaše údaje v štruktúrovanej, bežne používanej a strojovo čitateľnej forme a preniesť ich inému prevádzkovateľovi.
- Právo namietať spracúvanie osobných údajov – možnosť namietať spracúvanie vašich údajov z dôvodov týkajúcich sa vašej konkrétnej situácie.
- Právo na neúčinnosť automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania – možnosť nebyť predmetom rozhodnutia založeného len na automatizovanom spracúvaní.
- Právo podať návrh na začatie konania na úrad – v prípade, že cítite, že vaše údaje nie sú spracúvané v súlade so zákonom.
- Právo podať sťažnosť dozornému orgánu – možnosť obrátiť sa na dozorný orgán, ak máte obavy ohľadom spracúvania vašich údajov.
Pri spracúvaní osobných údajov na účel vymedzený v tejto informačnej povinnosti si môže dotknutá osoba uplatniť len tie práva, ktoré jej vymedzený účel a právny základ na podklade ktorého k spracúvaniu osobných údajov o dotknutej osobe dochádza umožňujú. O týchto právach vždy rozhodne prevádzkovateľ.
Ak chcete uplatniť svoje práva, ako je právo na prístup, opravu, výmaz alebo ktorékoľvek z uvedených práv, môžete tak urobiť podaním žiadosti písomnou formou alebo elektronicky na nižšie uvedené kontaktné údaje. Žiadosti sa posudzujú individuálne podľa legislatívnych požiadaviek a odpoveď vám bude poskytnutá v zákonom stanovených lehotách.
V prípade pochybnosti o zákonnosti spracúvania osobných údajov môže dotknutá osoba podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27; tel. číslo: +421 2 3231 3214; e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, https://dataprotection.gov.sk.
Vaše právo si môžete uplatniť u nás kedykoľvek, a to písomnou formou alebo elektronicky doručením vašej žiadosti na uvedené kontaktné údaje:
Meno a priezvisko: Bc. Martin Gonda
Tel: +421 911 949 022
Email: info@q-trend.sk
Doručovacia adresa: Radlinského 17, 052 01 Spišská Nové Ves
Potvrdenie dotknutej osoby:
Dotknutá osoba bola týmto informovaná o spracúvaní svojich osobných údajov v tejto informačnej povinnosti a rozumie podmienkam spracúvania a súhlasí s nimi. Boli jej tiež vysvetlené práva súvisiace so spracovaním osobných údajov, vrátane práva požiadať o prístup k svojim údajom, ich opravu, vymazanie, právo na prenos údajov a právo namietať proti ich spracovaniu. Dotknutá osoba je si vedomá, že tieto práva môže vykonávať kedykoľvek v súlade s platnou legislatívou.