Reklamácia

Reklamácia
Informácie k získaniu osobných údajov podľa ust. § 19 zákona č.18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov, a čl.13 Nariadenia Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 

  1. Účelom tejto informačnej povinnosti je informovať dotknuté osoby o zákonom stanovených informáciách, ktoré je povinný Prevádzkovateľ poskytnúť dotknutej osobe pri každom spracúvaní osobných údajov o tejto osobe.
  2. Účelom tejto informačnej povinnosti, je preukázať, že spracúvanie osobných údajov Prevádzkovateľom sa vykonáva v súlade s aktuálne platnou právnou úpravou.

PREVÁDZKOVATEĽ:

Obchodné meno:           Q – TREND, s.r.o.
Sídlo:                                    Tallerova 4, 811 02 Bratislava – mestská časť Staré Mesto
Prevádzkareň:                 Radlinského 17, 052 01 Spišská Nová Ves
Právna forma:                  Spoločnosť s ručením obmedzeným
Registrácia:                       Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 179025/B
IČO:                                        36 310 409

 Kontaktné údaje Prevádzkovateľa:

Tel:                                          +421 911 949 022
Email:                                    info@q-trend.sk
Doručovacia adresa:     Radlinského 17, 052 01 Spišská Nové Ves

Zástupca Prevádzkovateľa: Nie je vymenovaný
Zodpovedná osoba: Prevádzkovateľ nemá povinnosť zodpovednú osobu ustanoviť
Spoločný Prevádzkovateľ: Nie je vymenovaný

Účel spracúvania osobných údajov:

  1. Vybavenie reklamácie zakúpeného tovaru, poskytnutie primeraného riešenia v prípade, že tovar má vady alebo nevyhovuje dohodnutým špecifikáciám, informovanie zákazníka o priebehu reklamačného procesu, zabezpečenie spokojnosti zákazníka s vybavením reklamácie a zaznamenávania potrebnej komunikácie a udržiavania s tým súvisiacich zákonných evidencií.
  2. Zabezpečenie právneho zastúpenia a reprezentácie záujmov spotrebiteľa, umožnenie spotrebiteľovi komunikovať a jednať s predajcom prostredníctvom zmocnenej osoby.
  3. Poskytovanie dôkazov alebo svedectiev na podporu reklamačného procesu, zabezpečenie transparentnosti a objektívnosti pri riešení reklamácií.

 Dotknuté osoby alebo kategória dotknutých osôb:

  1. Fyzická soba, ktorá zakúpila tovar alebo službu a vznáša nároky z titulu záruky na tovar alebo službu alebo nesplnenia zmluvných podmienok.
  2. Zástupca osoby, ktorá zakúpila tovar alebo službu a vznáša nároky z titulu záruky alebo nesplnenia zmluvných podmienok, právny zástupca alebo iná osoba poverená osoba, ktorá koná v jeho mene v súvislosti s reklamáciou.
  3. Fyzická soba uvedená v reklamačnom procese (akákoľvek iná osoba, ktorá je zahrnutá v dokumentácii alebo komunikácii týkajúcej sa reklamácie, ako sú svedkovia alebo spolupracovníci predajcu, ktorí môžu byť zapojení do riešenia reklamácie).

 Kategória osobných údajov:
Bežné osobné údaje potrebné na plnenie zákonných povinností.

 Zoznam alebo rozsah osobných údajov:

  1. Meno a priezvisko, identifikačné údaje pre zastúpenie (napríklad plná moc), kontaktné údaje (adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa) (ak sú relevantné), ďalšie osobné údaje zistené alebo predložené v priebehu vybavovania reklamácii.
  2. Meno a priezvisko, identifikačné údaje pre zastúpenie (napríklad plná moc), kontaktné údaje (adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa) (ak sú relevantné), ďalšie osobné údaje zistené alebo predložené v priebehu vybavovania reklamácii.
  3. Meno a priezvisko, kontaktné údaje (adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ak sú relevantné), ďalšie údaje týkajúce sa účasti v reklamačnom procese (ako svedok alebo spolupracovník predajcu), ďalšie osobné údaje zistené alebo predložené v priebehu vybavovania reklamácii.

Právny základ spracúvania osobných údajov: 

Zákonnosť spracúvania osobných údajov:
Čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR - plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby, - podľa § 13 ods. 1 písm. b) ZOOÚ.
Čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR - podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná (zákonná povinnosť Prevádzkovateľa).

Zákonná povinnosť spracúvania osobných údajov:
Občiansky zákonník – Zákon č. 40/1964 Zb., ktorý obsahuje všeobecné ustanovenia týkajúce sa zmluvných vzťahov, vrátane záruk a zodpovednosti za vady tovaru.
Obchodný zákonník - Zákon č. 513/1991 Zb., ktorý upravuje obchodné záväzkové vzťahy, vrátane práv a povinností zmluvných strán pri reklamácii tovaru a zodpovednosti za vady.

 Príjemcovia alebo kategórie príjemcov, ktorým budú osobné údaje poskytnuté:

  • Sprostredkovateľ podľa Nariadenia GDPR: poskytovateľ účtovných služieb,
  • Dodávateľ alebo výrobca: riešenie reklamácie priamo s výrobcom alebo dodávateľom výrobku.
  • Advokát alebo právny zástupca: právne spory súvisiace s reklamáciami.
  • Regulačné a dozorné orgány: vyžadované právnymi predpismi.
  • Finančné inštitúcie: spracovanie platobných transakcií alebo vrátenie peňazí.
  • Externé poradenské firmy: konzultácie ohľadom reklamácie alebo zákazníckeho servisu.
  • Poskytovateľ platobnej brány: overenie platby a spracovanie transakcie.
  • Doručovateľ tovaru: doručenie tovaru na určenú adresu.
  • IT služby a hostingové služby: technická podpora a údržba e-shopu.
  • Poskytovateľ telefónnych služieb, dátových služieb.
  • Poskytovateľ platformy pre e-mailovú komunikáciu.

Iný oprávnený subjekt:
Oprávnený subjekt podľa § 13 ods. 1 písm. c) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a GDPR, zahŕňa:

  • Kontrolné a dozorné orgány: Orgány, vrátane Úradu na ochranu osobných údajov, ktoré môžu vyžadovať prístup k osobným údajom pre kontrolné a dozorné úlohy.
  • Súdy a orgány trestného konania: Majú prístup k osobným údajom v rozsahu potrebnom pre vyšetrovania, súdne konania a právne procesy.
  • Slovenská obchodná inšpekcia: Orgán dozoru nad spotrebiteľskou legislatívou, oprávnený vykonávať kontrolu osobných údajov.
  • Iné zákonom oprávnené subjekty: Štátne a verejné inštitúcie s právomocou spracúvať osobné údaje na základe zákona, ako napr. daňové úrady a sociálne zabezpečenia.

- do tretích krajín: Osobné údaje sa do tretích krajín neposkytujú,

- do medzinárodných organizácií: Osobné údaje sa do medzinárodných organizácií neposkytujú.

Zverejňovanie osobných údajov:
Osobné údaje sa nezverejňujú.

Oprávnený záujem prevádzkovateľa (podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR): 
Prevádzkovateľ spracúvanie osobných údajov na základe oprávnených záujmov nevykonáva.

Doba uchovávania osobných údajov / kritérium jej určenia:
Osobné údaje sa budú spracúvať iba počas nevyhnutného času na dosiahnutie účelu spracúvania v súlade so zákonnými požiadavkami a postupmi týkajúcimi sa reklamácie. Po uplynutí tejto doby budú údaje bezpečne vymazané alebo anonymizované, pokiaľ nie sú potrebné na iné právne účely alebo na plnenie právnych povinností predávajúceho v súvislosti s reklamáciou

Prevádzkovateľ sa zaväzuje dodržiavať zásady spracúvania osobných údajov, ktoré zahŕňajú:

  • Osobné údaje poskytnuté dotknutou osobou budú spracúvané iba v rozsahu nevyhnutnom na dosiahnutie stanovených účelov. V prípade, že účel spracúvania osobných údajov odpadne, tieto údaje budú bezodkladne vymazané.
  • Prevádzkovateľ pravidelne reviduje uchovávané osobné údaje, aby zabezpečil, že ich uchovávanie je naďalej opodstatnené. Údaje, ktoré už nie sú potrebné alebo ktorých doba uchovávania uplynula, budú bezpečne vymazané alebo anonymizované.
  • Dotknutá osoba bude informovaná o novom účele a právnom základe spracúvania osobných údajov, ak dôjde k zmene pôvodne stanoveného účelu. Tým sa zabezpečí, že všetky zmeny v spracúvaní údajov budú pre dotknuté osoby plne transparentné.
  • Osobné údaje budú spracúvané len na vymedzený a oprávnený účel a nebudú ďalej spracúvané spôsobom nezlučiteľným s týmto účelom.
  • Osobné údaje musia byť správne a aktualizované. Prevádzkovateľ zabezpečí opravu nesprávnych údajov bezodkladne po tom, čo sa o nesprávnosti dozvie.
  • Osobné údaje budú chránené pred neoprávneným prístupom, spracovaním, zničením alebo stratou. Prevádzkovateľ je povinný nahlásiť závažné incidenty príslušnému úradu.
  • Prevádzkovateľ je zodpovedný za dodržiavanie zásad spracúvania osobných údajov a musí byť schopný preukázať súlad s týmito zásadami na požiadanie úradu.

Technické a organizačné bezpečnostné opatrenia:
Prevádzkovateľ implementoval rozsiahle organizačné a technické opatrenia na ochranu osobných údajov, ktoré sú detailne zdokumentované v interných predpisoch. Tieto opatrenia pokrývajú fyzickú a objektovú bezpečnosť, informačnú bezpečnosť, šifrovú ochranu informácií, personálnu a administratívnu bezpečnosť, ako aj ochranu citlivých informácií. Sú navrhnuté tak, aby efektívne predchádzali neoprávnenému prístupu a zabezpečovali komplexnú ochranu osobných údajov v rámci organizácie. Realizácia týchto opatrení sa riadi presne definovanými právomocami a povinnosťami, ktoré sú uvedené v bezpečnostnej politike prevádzkovateľa.

Poučenie o forme požiadavky na poskytnutie osobných údajov od dotknutých osôb:
Spracúvanie osobných údajov je potrebné na splnenie zákonných povinností, ktoré sú na Prevádzkovateľa uložené, napríklad v súlade s Obchodným zákonníkom alebo inými relevantnými právnymi predpismi upravujúcimi reklamačné procesy a je tiež nevyhnutné pre plnenie zmluvy medzi dotknutou osobou (zákazníkom) a Prevádzkovateľom (obchodníkom), v ktorej sa dotknutá osoba zaviazala poskytnúť svoje osobné údaje na účely reklamácie. Bez poskytnutia potrebných osobných údajov, ako sú kontaktné informácie a údaje týkajúce sa nákupu, nie je možné reklamáciu riadne vybaviť.

Informácie o  existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania:
Prevádzkovateľ vyhlasuje, že na základe získaných osobných údajov nedochádza k automatizovanému individuálnemu rozhodovaniu vrátane profilovania.

Poučenie o PRÁVACH Dotknutých osôb:
Prevádzkovateľ týmto dáva dotknutým osobám na vedomie, a zároveň sa vyhlasuje, že dotknutým osobám priznáva tieto práva:

  1. Právo na prístup – možnosť získať potvrdenie o tom, či sú vaše údaje spracúvané, a prístup k týmto údajom.
  2. Právo na opravu – možnosť opraviť alebo doplniť vaše osobné údaje, ktoré sú nesprávne alebo neúplné.
  3. Právo na výmaz (právo byť zabudnutý) – možnosť požiadať o výmaz vašich osobných údajov, ak nie sú už potrebné alebo ak odvoláte súhlas.
  4. Právo na obmedzenie spracúvania – možnosť požiadať o obmedzenie spracúvania vašich údajov.
  5. Právo na prenosnosť – možnosť získať vaše údaje v štruktúrovanej, bežne používanej a strojovo čitateľnej forme a preniesť ich inému prevádzkovateľovi.
  6. Právo namietať spracúvanie osobných údajov – možnosť namietať spracúvanie vašich údajov z dôvodov týkajúcich sa vašej konkrétnej situácie.
  7. Právo na neúčinnosť automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania – možnosť nebyť predmetom rozhodnutia založeného len na automatizovanom spracúvaní.
  8. Právo podať návrh na začatie konania na úrad – v prípade, že cítite, že vaše údaje nie sú spracúvané v súlade so zákonom.
  9. Právo podať sťažnosť dozornému orgánu – možnosť obrátiť sa na dozorný orgán, ak máte obavy ohľadom spracúvania vašich údajov.

Pri spracúvaní osobných údajov na účel vymedzený v tejto informačnej povinnosti si môže dotknutá osoba uplatniť len tie práva, ktoré jej vymedzený účel a právny základ na podklade ktorého k spracúvaniu osobných údajov o dotknutej osobe dochádza umožňujú. O týchto právach vždy rozhodne prevádzkovateľ.

Ak chcete uplatniť svoje práva, ako je právo na prístup, opravu, výmaz alebo ktorékoľvek z uvedených práv, môžete tak urobiť podaním žiadosti písomnou formou alebo elektronicky na nižšie uvedené kontaktné údaje. Žiadosti sa posudzujú individuálne podľa legislatívnych požiadaviek a odpoveď vám bude poskytnutá v zákonom stanovených lehotách.

V prípade pochybnosti o zákonnosti spracúvania  osobných údajov môže dotknutá osoba podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27; tel. číslo: +421 2 3231 3214; e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, https://dataprotection.gov.sk.

Vaše právo si môžete uplatniť u nás kedykoľvek, a to písomnou formou alebo elektronicky doručením vašej žiadosti na  uvedené kontaktné údaje:

Meno a priezvisko:        Bc. Martin Gonda
Tel:                                         +421 911 949 022
Email:                                   info@q-trend.sk
Doručovacia adresa:    Radlinského 17, 052 01 Spišská Nové Ves

Potvrdenie dotknutej osoby:
Dotknutá osoba bola týmto informovaná o spracúvaní svojich osobných údajov v tejto informačnej povinnosti a rozumie podmienkam spracúvania a súhlasí s nimi. Boli jej tiež vysvetlené práva súvisiace so spracovaním osobných údajov, vrátane práva požiadať o prístup k svojim údajom, ich opravu, vymazanie, právo na prenos údajov a právo namietať proti ich spracovaniu. Dotknutá osoba je si vedomá, že tieto práva môže vykonávať kedykoľvek v súlade s platnou legislatívou.